10 stycznia 2020
modyfikacja: 06.07.2023 08:19
Współpraca naukowo-dydaktyczna ze środowiskiem pracodawców
Kadra badawczo-dydaktyczna Wydziału Pedagogiki współpracuje ze środowiskiem pracodawców w zakresie wypracowywania i wdrażania rozwiązań naukowo-dydaktycznych związanych z prowadzonymi kierunkami studiów.
Zgodnie z profilem ogólnoakademickim studenci są również włączani w działalność badawczo-rozwojową pracowników katedr i zakładów. Efektem działań są między innymi potwierdzone aplikacje produktów:
- Koncepcja diagnozowania warunków pozytywnej adaptacji uczniów z grup ryzyka w środowisku szkoły wykorzystująca między innymi Strategię Wzmacniania Rezyliencji w szkole podstawowej autorstwa N. Henderson i M. Milsteina wraz z narzędziami (autorstwa dr V. Junik). Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej. Instytucja: Zespołu Szkół nr 20 w Bydgoszczy mgr Szymon Targowski.
- Program wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych. Zadanie: Realizacja projektu badawczego współfinansowana z grantu promotorskiego przyznanego przez Komitet Badań Naukowych promotorowi prof. dr hab. Marii Deptule oraz dotacji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przyznanej doktorantce Małgorzacie Zabłockiej (autor programu i główny wykonawca projektu). Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej. Instytucja: Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii.
- Program wspomagania rozwoju kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. Zadanie: Realizacja projektu badawczego finansowana z grantu Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii oraz dotacji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (dr B. Poćwiardowska, autor programu i główny wykonawca projektu). Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej.
- Program warsztatów wspierania pacjentów onkologicznych w radzeniu sobie z chorobą nowotworową.Zadanie: Opracowanie programu wsparcia pacjentów z chorobą onkologiczną (lata 2015-2016). Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej. Instytucja: Fundacja „Światło”. Ogólnopolska Sieć Akademii Walki z Rakiem.
- Program pomagania dzieciom nielubianym przez rówieśników z powodu zachowań antyspołecznych. Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej. Instytucja: Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii.
- Narzędzie dydaktyczne rozwijania umiejetności matematycznych w zakresie geometrii dla uczniów w edukacji wczesnoszkolnej powstałe w drodze zastosowania zaawansowanej technologii druku 3 D. Zadanie: w ramach projektu WAKA dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w okresie (03.2016-02.2017). Katedra Pedagogiki Muzyki; Zakład Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Instytucja: Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 25 w Bydgoszczy.
- Koncepcja diagnozowania i wspomagania rozwoju psychospołecznego uczniów w klasach I-III i IV-VI szkoły podstawowej. Opracowanie koncepcji diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego uczniów w szkole podstawowej oraz wspomagania rozwoju kompetencji wychowawczych ich nauczycieli. Zadanie zrealizowane w latach 2014-2016. Katedra Pedagogki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej. Instytucja: Szkoła Podstawowa Nr 63, Bydgoszcz.
- Podstawa programowa innowacyjnego nauczania muzyki według E.E. Gordona. Zadanie: Rozwijanie audiacyjnego modelu uczenia muzyki w oparciu o polską adaptację teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w procesie kształcenia nauczycieli. Katedra Pedagogiki Muzyki. Instytucja: Fundacja Kreatywnej Edukacji, Szkoła Pepretuum Mobile, Bydgoszcz.
- Sprawdzian umiejętności muzycznych w zakresie słuchania muzyki [SUMs] dla uczniów kończących trzecią klasę ogólnokształcącej szkoły podstawowej. Prototyp narzędzia (autorstwa Łukasza Pulchnego, praca magisterska). Nazwa zadania: Skonstruowanie l ewaluacja autorskiego narzędzia pomiaru diagnostycznego w zakresie wczesnoszkolnej edukacji muzycznej. Instytucje: 12 publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego, pomorskiego i wielkopolskiego. Katedra Pedagogiki Muzyki.
- Future RoboQuiz. Zadanie: Wygenerowanie interdyscyplinarnego rozwiązania dydaktycznego służącego rozwijaniu kompetencji uczniów w edukacji dualnej - w perspektywie zakładu pracy. Projekt WAKA dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w okresie (03.2018-10.2018). Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki. Instytucja: iQor Global Services Poland Sp z o.o., Bydgoszcz.