Stefana Bieszka dramaty dydaktyczne i ich pedagogiczne interpretacje
Przemysław Zientkowski
Rok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8333-2734
Książka Przemysława Zientkowskiego to nie tylko szczegółowe opracowanie twórczości Stefana Bieszka, ale także wyjątkowe źródło wiedzy o pedagogicznych kontekstach jego dramatów dydaktycznych. Zientkowski w pierwszej części książki przybliża sylwetkę chojnickiego dramatopisarza i wychowawcy, analizując jego twórczość przez pryzmat krytycznego podejścia do edukacji oraz zaangażowania w kwestie wychowawcze. Autor pokazuje, w jaki sposób Bieszk – jako pedagog – wykorzystywał dramat jako narzędzie dydaktyczne, poruszając w swoich utworach tematy moralne i egzystencjalne, co czyni jego twórczość niezwykle wartościową pod względem edukacyjnym.
Druga część książki to zbiór dramatów autorstwa Bieszka, wśród których szczególną uwagę zwraca dotąd niepublikowany dramat Hiob, będący głębokim studium ludzkiego cierpienia i pytania o sens życia. Zientkowski prezentuje dramaty Bieszka w kontekście ich potencjalnych interpretacji pedagogicznych, wskazując, jak można wykorzystać te teksty jako inspirację w pracy wychowawczej i edukacyjnej.
Dzięki przystępnemu stylowi oraz rzetelnemu opracowaniu, książka ta jest doskonałym źródłem dla pedagogów, literaturoznawców, jak i wszystkich zainteresowanych dydaktyką i literaturą polską.
Sztuka sakralna Kościoła Gimnazjalnego w Chojnicach
Przemysław Zientkowski
Rok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8333-166-9
Sztuka sakralna Kościoła Gimnazjalnego w Chojnicach - album prezentujący jedną z zabytkowych perełek Chojnic. Jego świetność przywrócono podczas renowacji w 2012 roku dzięki ogromnemu zaangażowaniu ks. prałata Jacka Dawidowskiego - proboszcza parafii Ścięcia św. Jana Chrzciciela, której filią jest pojezuicka świątynia. Zebrał i opisał: Przemysław Zientkowski. Fotografie: Daniel Frymark.
Marital Love from the Perspective of Personalists. Essays on the Philosophy of Education
Przemysław Zientkowski
Rok wydania: 2024
ISBN: 978-83-8018-649-1
Książka ma charakter filozoficzny niż stricte pedagogiczny i powinna być traktowana jako przyczynek do takiego właśnie odczytania problematyki. Autor chciałby w niej wykazać, że małżeństwo jako relacja, prócz wielkiego oddziaływania psychologicznego i społecznego, zawiera w sobie też pierwiastek filozoficzny. Można przecież doszukać się w nim z jednej strony ideologicznej czy światopoglądowej postawy, a z drugiej naukowo dowiedzionych zasad czy mechanizmów współdziałania dla dobra wspólnego, które, również w pedagogice (w wychowaniu czy edukacji), się po prostu sprawdzają.