Aktualności
Międzynarodowy projekt badawczy ERASMUS PLUS (2015-2017)
Projekt z programu Erasmus+
KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT n° 2015-1-LT01-KA201-013443
Narrative environments for play and learning (NEPL)
Termin realizacji: 01.09. 2015- 01.09.2017
Lider projektu: Lithuanian University of Educational Sciences in Vilnius -Lithuania
Partnerzy:
- Kindergarten Vilniaus lopselis-darzelis Gintarelis in Vilnius - Lithuania
- UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY - Polska
- Zespół Szkół nr 19 im. Synów Pułków w Bydgoszczy – Polska
- University of Helsinki - Finland
- Kaivokselan toimintayksikkö - day care unit, which includes two day care centers ’Kaivoksela’ and ’Jokiuoma’ in Vantaa - Finland
- Vanessa Nursery School in London - UK
Budżet projektu - 241.810,00 EURO
Budżet projektu dla UKW: 24.310,00 euro
Zespół projektu UKW tworzą pracownicy Katedry Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji(Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii):
Prof. dr hab. Ewa Filipiak (leader zespołu)
Dr Ewa Lemańska–Lewandowska
Dr Małgorzata Wiśniewska
Seminarium naukowe dla nauczycieli przedszkola i klas I-III
Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji zaprasza na seminarium naukowe dla nauczycieli przedszkola i klas I-III z udziałem gości zagranicznych (Finlandia, UK, Litwa), które zostanie zorganizowane w związku z realizacją projektu Narrative environments for play and learning (NEPL) w programie Erasmus Plus.
Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji uczestników i agendy spotkania zostaną podane we wrześniu. Zapraszamy do udziału zainteresowanych nauczycieli.)
Podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego w latach 2014–2016 w ramach programu ERASMUS+.
Podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego w latach 2014–2016 w ramach programu ERASMUS+.
Spotkania z metodologią - wykład inauguracyjny
Pracownia Metodologii Badań Pedagogicznych ma zaszczyt zaprosić na inaugurację cyklu wykładów "Spotkania z metodologią" połączonych z dyskusją.
Dzień Pracownika Socjalnego - 21 listopada
Dzień 21 listopada ustawowo ustanowiono Dniem Pracownika Socjalnego. Jest on wielkim świętem wszystkich pracowników służb społecznych, a w szczególności pracowników socjalnych. Jest także formą wyróżnienia oraz sposobem promowania zawodu pracownika socjalnego.
Wizyta studyjna studentów z Haute Ecole De Travail Sociale z Sierre w Szwajcarii
W dn. 24-28.10.2016. na zaproszenie Katedry Pedagogiki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej z Instytutu Pedagogiki na naszym Uniwersytecie przebywała grupa 4 studentek wraz z opiekunem Panem prof. Christophem Boule z Haute Ecole de Travail Sociale filli HES-SO. z Sierre w Szwajcarii Celem wizyty studyjnej była wymiana dobrych praktyk pomiędzy studentami pracy socjalnej z HES-SO a studentami pedagogiki o specjalnościach opiekuńcza i opieka i wychowanie z profilaktyką społeczną, dotyczących przygotowywania kandydatów do zawodu pedagoga, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań z zakresu profilaktyki społecznej (w tym profilaktyki uzależnień).
Sukces studentki w konkursie PFRON "Otwarte Drzwi"
Pani mgr Justyna Adamczyk z kierunku Pedagogika, specjalność Logopedia zajęła I miejsce w konkursie PFRON "Otwarte Drzw