Wydział Pedagogiki
Od lewej, dwie kobiety, mężczyzna oraz prof. Filipiak i prof. Leppert na tle ścianki wiem, myślę sobie, czynię Od lewej, dwie kobiety, mężczyzna oraz prof. Filipiak i prof. Leppert na tle ścianki wiem, myślę sobie, czynię

Eksperyment pedagogiczny w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łochowie pod opieką naukową bydgoskich pedagogów

Ministerstwo Edukacji Narodowej wyraziło pozytywną opinie i tym samym zgodę na przeprowadzenie eksperymentu pedagogicznego pod nazwą Edukacja Językowa Uczniów klas VI-VIII w Epoce Nowej Oralności w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Łochowie. Autorkami eksperymentu są mgr Kamila Tkaczyk-Struk i mgr Justyna Wamka, nauczycielki języka polskiego, ambasadorki ruchu Wiosna Edukacji.

Eksperyment został przygotowany pod opieką naukową prof. dr hab. Ewy Filipiak i prof. dra hab. Romana Lepperta (Wydział Pedagogiki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy). Eksperyment pedagogiczny, który rusza od września 2024 roku polega na wdrożeniu nowych działań w procesie kształcenia języka przy zastosowaniu nowatorskich (autorskich) rozwiązań metodycznych oraz wprowadzeniu dodatkowego modułu zajęć tekstotwórczych, innowacyjnego modelu pracy nauczyciela języka polskiego, ukierunkowanego na rozwój kompetencji tekstotwórczych oraz rozwój umiejętności czytania i rozumienia tekstów literackich poprzez rozwijanie myślenia i samodzielnego uczenia się uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej. Naukowcy z Wydziału Pedagogiki UKW będą monitorować przebieg eksperymentu i dokumentować jego efekty.