Wydział Pedagogiki
Widok na aulę biblioteki, słuchacze siedzą na krzesłach, prof. Kostyło mówi do mikrofonu Widok na aulę biblioteki, słuchacze siedzą na krzesłach, prof. Kostyło mówi do mikrofonu

Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości - konferencja naukowa

Eksperci z całej Polski reprezentujący różne środowiska rozmawiali o jakości edukacji włączającej podczas konferencji naukowej „Edukacja włączająca jako edukacja wysokiej jakości”. Odbyła się ona w poniedziałek, 21 listopada na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Edukacja włączająca opiera się na zapewnieniu wszystkim uczniom takich samych warunków dostępu do procesu kształcenia i wychowania. Wiążę się ona przede wszystkim z osobami z niepełnosprawnościami, ale również dotyczy kwestii sprawności, pochodzenia, czy też wyznania. Edukacja włączająca jest dziś już systemem i mocno zaakcentowanym podejściem w systemie wychowania.

Uczestnicy konferencji na UKW zastanawiali się nad tym, czy takie podejście jest równoznaczne z wysoką jakością. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Edukacji i Nauki, nauczyciele, terapeuci, naukowcy, rodzice oraz studenci. W programie konferencji znajdują się wystąpienia, panel dyskusyjny i warsztaty.

Zachęcamy do obejrzenia przebiegu konferencji na kanale YouTube UKW. Transmisja jest dostępna cyfrowo dla osób z niepełnosprawnością.

Konferencja jest organizowana przez Wydział Pedagogiki UKW, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki. Więcej informacji znajduje się na stronie konferencji

Galeria zdjęć: ukw.edu.pl 

Transmisja online: