Wydział Pedagogiki
Nauczycielka i uczennica siedzą i rozmawiają ze sobą Nauczycielka i uczennica siedzą i rozmawiają ze sobą

Rusza rekrutacja na darmowe studia podyplomowe dla nauczycieli w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów

6 kwietnia 2022 roku o godz. 10.00 rozpoczynamy rekrutację na pionierskie studia podyplomowe w zakresie metodyki wspomagania komunikacji językowej uczniów. Te wyjątkowe w skali kraju studia, które prowadzić będzie Wydział Pedagogiki UKW, zostały zamówione przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Słuchacze będą kształcić się za darmo w trybie niestacjonarnym przez dwa semestry.

Studia adresowane są do trzech grup nauczycieli (pracujących z trzema grupami wiekowymi uczniów, na trzech etapach nauczania): nauczycieli-pedagogów i pedagogów specjalnych pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nauczycieli języka polskiego pracujących w szkołach podstawowych oraz nauczycieli języka polskiego pracujących w szkołach ponadpodstawowych.

Uszkodzenia narządu słuchu, opóźnienia rozwoju mowy, niedokształcenia mowy o typie afazji, zaburzenia czynności językowych charakterystyczne dla autyzmu, wady wymowy, jąkanie i giełkot, deficyty kompetencji i sprawności językowych u dzieci z rodzin wielojęzycznych i wychowujących się w środowiskach wielojęzycznych, trudności językowe dzieci z rodzin posługujących się kodem ograniczonym, słyszące dziecko niesłyszących rodziców, trudnościami w uczeniu się czytania i pisania, dysleksja – to specjalne potrzeby edukacyjne wielu uczniów, z którymi nauczyciele muszą mierzyć się codziennie w swojej pracy. Szacuje się bowiem, że aż 30% wszystkich uczniów stanowią uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w zakresie słyszenia, rozumienia, mówienia, czytania i pisania oraz kompetencji i sprawności językowych.

Dzięki studiom podyplomowym nauczyciele zostaną wyposażeni w aktualną wiedzę teoretyczną i metodyczną. Słuchacze otrzymają możliwość wypracowania umiejętności praktycznych, które są konieczne do kierowania procesem rozwoju językowego dzieci i młodzieży dotkniętych trudnościami spowodowanymi przez uszkodzenia słuchu i opóźnienia rozwoju mowy.

Część metodyczno-praktyczna studiów będzie miała charakter warsztatowy i będzie połączona z badaniami pedagogicznymi w działaniu, prowadzonymi przez słuchaczy we współpracy z prowadzącymi zajęcia. Zajęcia na studiach podyplomowych będą prowadzić specjaliści pracujący w ośrodkach naukowych i edukacyjnych w Polsce.

Zachęcamy Państwa do rekrutacji on-line, decyduje kolejność zgłoszeń! Ilość miejsc ograniczona.