Wydział Pedagogiki
Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce

Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce

"Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce. 2011-2014" - nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się wieloautorska monografia zespołu badawczego kierowanego przez dr hab. Helenę Ostrowicką, prof. uczelni. Autorzy i Autorki (Helena Ostrowicka, Justyna Spychalska-Stasiak, Łukasz Stankiewicz, Dominik Chomik, Tomasz Falkowski i Aleksandra Rzyska) przedstawiają wyniki analiz skupionych na rekonstrukcji: 

  • głównych uczestników debaty publicznej i aktorów obecnych w dyskursie o reformie szkolnictwa wyższego w Polsce, zarówno w jego prasowej, jak i naukowej, i popularnonaukowej odmianie; 
  • powierzchni wyłaniania się różnych przedmiotów dyskursu o reformie i regularności w obrębie wypowiedzi, które przecinają w poprzek instytucjonalne konteksty wypowiedzi: dyskursy nauki, rządu i mediów.

Opisywany w książce dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jest efektem badań prowadzonych w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego, finansowanego z grantu Narodowego Centrum Nauki w latach 2015-2019 (link do strony projektu: dyskurs.ukw.edu.pl)

Druga monografia przedstawiająca wyniki badań ukaże się w przyszłym roku w wydawnictwie Routledge. 
Zapraszamy do lektury!