Wydział Pedagogiki

Podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego w latach 2014–2016 w ramach programu ERASMUS+.

Podsumowanie międzynarodowego projektu realizowanego w latach 2014–2016 w ramach programu ERASMUS+.

W związku z ukończeniem realizacji projektu zatytułowanego: Development of the empowerment of educators and beneficiaries in the field of youth at risk and social exclusion (Rozwój upodmiotowienia wychowawców i beneficjentów w obszarze młodzieży zagrożonej i wykluczenia społecznego) zrealizowanego w latach 2014–2016 w ramach programu ERASMUS+, Partnerstwo Strategiczne, Akcja 2 i podjęciem rozmów na temat możliwości aplikowania nowego wniosku projektowego do konkursu w programie Erasmus+  Partnerstwo Strategiczne, w dniach 20–27 listopada 2016 r. pracownicy Katedry Pedagogiki Opiekuńczej i Profilaktyki Społecznej w osobach dr Jolanty Jarczyńskiej i dr Małgorzaty Rębiałkowskiej-Stankiewicz uczestniczyli w spotkaniu międzynarodowym w Paryżu. Organizatorem i gospodarzem spotkania była Fundacje d’Auteuil z Paryża – partner administrujący i zarządzający wyżej wymienionym projektem.

Spotkanie stanowiło podsumowanie zrealizowanych działań zakończonego projektu. Omawiano kwestie związane z rozliczeniem budżetu projektu, osiągniętymi efektami, wykonanymi zadaniami oraz dalszym upowszechnianiem informacji na jego temat.

Oddzielnym punktem spotkania była prezentacja pięciu nowych partnerów sieci Educ-Europe, którzy zostali powołani w jej struktury. Są nimi: Instituto Projetto Uomo z Włoch, Organisation Don Orione z Albanii, The Smile of  the Child z Grecji, Stowarzyszenie AskOria z Francji oraz Uniwersytet Śląski z Polski. Każdy z tych partnerów przedstawił charakterystykę funkcjonowania swojej instytucji/placówki oraz motywację, która skłoniła go do bycia członkiem sieci Educ-Europe.

Osobną kwestią dyskutowaną i uzgadnianą z partnerami sieci Educ-Europe w trakcie paryskiego spotkania była gotowość do aplikowania wniosku w ramach nowego konkursu programu Erasmus+ Partnerstwo Strategiczne, Akcja 2. Ta część spotkania miała na celu ustalenie problematyki badawczej, jej celów, założeń teoretycznych i metodologicznych, jak również ustalenia struktury zarządzającej projektem (wyłonienie partnera aplikującego wniosek oraz partnerów pełniących rolę koordynatorów pomocniczych). Gotowość do dalszej współpracy wyraziło 10 partnerów sieci Educ-Europe. Wśród nich znajduje się polski partner – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Podjęto się opracowania wniosku aplikacyjnego, który składany będzie do konkursu z końcem marca 2017 r. Partnerem aplikującym wniosek do konkursu w programie Erasmus +  będzie Fundacja Amigo z siedzibą w Madrycie. Partner ten przyjął na siebie obowiązek administrowania i zarządzania projektem, jak również nadzorowania prac nad jego powstawaniem. Na spotkaniu ustalono zakres obowiązków i zadań dla każdego z partnerów oraz czas ich realizacji. Kolejne spotkanie partnerów sieci Educ-Europe, które ma na celu zamknięcie prac nad opracowaniem ostatecznej wersji wniosku aplikacyjnego, odbędzie się w lutym przyszłego roku w Madrycie, na miesiąc przed zamknięciem naboru.